یکشنبه, 18 شهریور 1403 فارسی
کد خبر: 241 تاریخ: سه‌شنبه، 02 مرداد 1403 - 16:14

پنجم مردادماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح ملی «تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن» در البرز

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه پنجم مردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح ملی تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن اعلام شده است، گفت: مؤسسات قرآنی استان برای مشارکت در این طرح اطلاعات خود را در سامانه حمد وارد کنند.

به گزارش نجوای آگاهی؛ «سیدهادی جوادی‌نیا» رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن در قالب طرح‌های قرارگاه شهید آوینی اظهار کرد: این طرح از یک ‌ماه قبل به استان‌ها ابلاغ شده و شیوه اجرای آن به دست ما رسید که برای مؤسسات قرآن و عترت استان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام مؤسسات قرآنی در این طرح تا پایان هفته جاری است، ادامه داد: در این طرح مؤسسات قرآنی سراسر کشور ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان‌های ۴۰ هزار شهید گلگون‌کفن ایران اسلامی تربیت می‌کنند که این مراکز و نیز حافظان قرآن در قبال اجرای برنامه، اعتباراتی را دریافت خواهند کرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با تأکید بر اینکه مؤسسات قرآنی برای بهره‌مندی از مزایای طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ باید در سامانه حمد ثبت شده باشند، گفت: از مراکزی که هنوز اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند خواسته شده پیش از ثبت‌نام در طرح تربیت حافظان، تا قبل از پنجم مردادماه اطلاعات خود را در سامانه حمد درج کنند.

جوادی‌نیا در خصوص سازوکار اجرای طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن در مؤسسات قرآنی داوطلب تصریح کرد: این مؤسسات تا پایان سال جاری مهلت اجرای طرح را دارند که در نهایت باید مستندات فعالیت‌های قرآنی خود را در سامانه حمد بارگذاری و از حمایت‌های نقدی معاونت قرآن و عترت بهره‌مند شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: علاوه بر عضویت مؤسسه در سامانه حمد، دارا بودن مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، ثبت آمار فعلی حافظان تربیت شده توسط مؤسسه در سامانه حمد، دارا بودن سابقه مستمر در حوزه حفظ قرآن کریم، از دیگر شرایط اعلام شده برای پیوستن مؤسسات به این طرح است.

وی با اشاره به اینکه حافظان شرکت‌کننده در این طرح نیز در صورت قبولی در آزمون‌ها جوایز نقدی دریافت می‌کنند، گفت: حافظان قرآن مشمول این طرح شامل چند گروه از جمله قرآن‌آموزان جدیدالورود به مؤسسه و نیز حافظان چندجزء هستند و تمهیداتی پیش‌بیبنی شده تا این افراد برای کسب انگیزه بیشتر، با جوایز نقدی از سوی معاونت قرآن و عترت تشویق شوند.

https://www.najvayeagahi.ir/@241
پیشنهاد سردبیر