دوشنبه, 26 شهریور 1403 فارسی
کد خبر: 308 تاریخ: جمعه، 19 مرداد 1403 - 17:41

وفاداری آزادگان به کشور در طول سالیان سخت اسارت ستودنی است

فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا در اولین کنگره «شهدای غریب در اسارت» استان البرز که عصر پنج‌شنبه در جوار مقدس امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، گفت: آزادگان در طول سالیان سخت اسارت حتی لحظه‌ای از وفاداری به رهبر و عِرق به وطن دست نکشیدند.

به گزارش نجوای اگاهی از البرز؛ امیر سرتیپ دوم «اکبر نجفی» فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا ضمن گرامیداشت یاد و نام آزادگانی که تا پای جان به پای ایران ماندند، بیان کرد: یادگاران 8 سال دفاع مقدس در طول سالیان سخت اسارت حتی لحظه‌ای از وفاداری به رهبر و عشق به وطن دست نکشیدند.

فرمانده لشکر ۲۳ متحرک هجومی نزاجا افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار نگهداری از ۷۳ هزار اسیر عراقی را داشت که در انجام این رسالت آنچنان با اسرای جنگی رفتار کرد که بیش از 8 هزار نفر از این اسرا هرگز به کشورشان بازنگشتند.

وی ادامه داد: صفای باطن، غیرت و جوانمردی ایرانیان در سایه شفقت اسلامی، در رفتار ما با اسرای جنگی در جهان زبانزد شد؛ اما افسوس که با ایرانیان غیور در بند اسارت نه تنها رفتار انسانی نداشتند که بعضا آنان را با انواع شکنجه روحی، روانی و جسمی و اِعمال محدودیت‌های بهداشتی و غذایی در تنگنا و مشقت قرار دادند و حتی به شهادت رساندند.  

امیر نجفی در پایان ضمن ارج نهادن به مقام والای شهدایی که در نقطه نقطه جهان اسلام سرفرازانه در برابر بی‌عدالتی‌ها ایستاده‌اند، ابراز داشت: جوانان فلسطین ۴۰ سال پیش با قلاب سنگ می‌جنگیدند اما به برکت شهدای مدافع حرم و در رأس آنها سردار سلیمانی امروز موشک نقطه‌زن و دقیق‌زن دارند؛ تمامی این دستاوردها برگرفته از فرهنگ از پایداری است.

شایان ذکر است در این رویداد فرهنگی از 4 کتاب «ردپای فرمانده»، «جواهری در گونی»، «زندگینامه شهدای غریب» و «شکنجه‌هایی که رژیم را سرنگون کرد» رونمایی شد.

 

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: عفت السادات حسینی

منبع: نجوای آگاهی

https://www.najvayeagahi.ir/@308
اخبار مرتبط

همزمان با روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم انجام شد؛

رونمایی از 4 کتاب در حوزه شهدای غریب

مدیرکل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز طی پیامی خواستار شد؛

دعوت از مردم برای حضور در اولین کنگره شهدای غریب در اسارت استان البرز