دوشنبه, 26 شهریور 1403 فارسی
کد خبر: 343 تاریخ: سه‌شنبه، 23 مرداد 1403 - 21:57

پرداخت 60 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان

پنجاه و دومین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی حوزه زیست‌فناوری با حضور «محمد صادق خیاطیان» رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی روز دوشنبه به میزبانی کارخانه صنایع خلاق و نوآوری البرز برگزار شد.

به گزارش نجوای آگاهی؛ «سیاوش ملکی‌فر» معاون توسعه صندوق نوآوری و‌ شکوفایی با بیان اینکه تا کنون  بیش از 10 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه داشته‌ایم، گفت: به لطف خدا این توفیق را داشتیم که به شرکت‌های دانش‌بنیان 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای انواع خدمات مالی ارائه کنیم.

وی ضمن تقدیر ار دست‌اندرکاران برگزاری چنین رویدادهایی اظهار داشت: در طول سالیان کار با ایده‌پردازان  جوان به این نتیجه رسیده‌ایم که یکی از بزرگترین مشکلات آنان عدم مهارتِ یافتن سرمایه‌گذار و دیگری برقراری گفتمان صحیح با آنان است که بعضا سبب بروز مشکلات فراوان مالی و حقوقی برای آنان شده است؛ لذا در طی برگزاری این 52 رویداد تلاش شد با تیم‌های مختلف حرفه‌ای سیاست و نحوه گفت‌وگوی مشترک با سرمایه گذاران خطرپذیر و چگونگی طی مراحل ایده‌پردازی تا تجاری‌سازی به فناوران و پژوهشگران جوان آموزش داده شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و‌ شکوفایی افزود: در این راستا از اردیبهشت سال جاری بالغ بر 31 تیم در حوزه زیست‌فناوری شناسایی شده‌اند که از این تعداد 16 تیم انتخاب و 105 ساعت  آموزش و منتورینگ به آنان ارائه شده است.

ملکی‌فر ضمن اشاره به ظرفیت‌های حوزه بیوتکنولوژی گفت: متأسفانه آنچنان که شایسته و بایسته است در ایران به این مهم پرداخته نشده و اقتصاد بیوتکنولوژی علیرغم بازار بسیار گسترده و بستر حاصل‌خیز آن شکوفا نشده است. 

وی ضمن پیش‌بینی این مهم که روزی زیست‌بوم فناوری جای اقتصاددیجیتال را خواهد گرفت، گفت:  اتفاقات بسیار مهمی در حوزه بیوتکنولوژی رخ خواهد داد که از همین امروز باید به ظرفیت‌های آن در کشور توجه بیشتری کرد. 

«سیاوش ملکی‌فر» ضمن تبریک به تیم‌های بی‌نظیری که در این رویداد شرکت کرده بودند، خطاب به آنان گفت: امروز شما در حضور سرمایه‌گذارانی از سراسر ایران که بخش عمده آنان به صورت مجازی شاهد برگزاری این رویداد هستند، به ارائه طرح‌های نوآورانه خود می‌پردازید و قطعا این رویداد اولین گام در راه موفقیت شما است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و‌ شکوفایی در پایان برگزاری این رویدادها را در کسب تجربه ایده‌پردازان در تجاری‌سازی ایده‌ها بسیار مثبت خواند و گفت: در 52 رویداد گذشته بیش از 100 میلیارد تومان جذب سرمایه رقم خورده است و قطعا شانس سرمایه‌گذاری معقولانه و باورپذیر در این رویداد نیز بالاست.

عکاس: تیلدا حسینی

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: نجوای آگاهی

https://www.najvayeagahi.ir/@343