دوشنبه, 26 شهریور 1403 فارسی
کد خبر: 345 تاریخ: چهارشنبه، 24 مرداد 1403 - 12:29

تعیین تکلیف نهایی پروژه «ریحانه» در شهر جدید مهستان

سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید مِهستان اعلام کرد پروژه 4600 واحدی «ریحانه» طبق توافق نهایی نیروی انتظامی و شرکت عمران تعیین تکلیف شده و طی هفته‌های آتی ادامه اجرای آن با رویکردی جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش نجوای آگاهی؛ «ذبیح‌الله زارع» در نشستی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شده بود، ضمن تبریک هفته خبرنگار، نقش مهم اصحاب جراید در انتقال مطالبات و مشکلات جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: خبرنگاران به‌عنوان چشم بینای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت شهرهای جدید دارند.

وی با بیان اینکه شهر جدید مهستان دارای طرح تفصیلی مشخصی است که باید به‌دقت اجرا شود تا شاهد اغتشاش بصری در شهر نباشیم، گفت: انتظار ما از اصحاب رسانه به‌عنوان چشم همیشه بینای شهر این است که با دقت تغییرکاربری‌ها و انحرافات از طرح تفصیلی شهر را رصد و اعلام نمانید.

زارع ضمن انتقاد جدی از تغییر کاربری‌های ورزشی به تجاری اظهار داشت: میلیاردها ریال تغییر کاربری در شهر رخ داده درحالی که در قراردادهای ما به صراحت عدم حق تغییر کاربری ذکر شده است؛ لذا شرکت عمران شهر جدید مهستان در حفظ حقوق انفال هیچ‌گونه مماشاتی با متخلفین ندارد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید مهستان همچنین نسبت به تعلل در ساخت زمین‌های تحویل داده شده از سوی مالکین واکنش نشان داد و گفت: در راستای مبارزه با هرگونه دلالی در زمین‌های شهرک عمران و حفظ انضباط در ساخت‌وسازهای شهری با افرادی که به تعهد خود در ساخت مسکن عمل نکرده‌اند، برخورد می‌شود.

وی ابراز داشت: تاکنون ۶۰ هکتار از اراضی شهر جدید مهستان  به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان از افرادی که پس از سال‌ها بعد از تحویل زمین، هنوز به تعهدات خود در ساخت مسکن عمل نکرده‌اند، بازپس‌گیر گرفته شده است و این روند به صورت جدی ادامه دارد.

زارع در بخش دیگری از سخنانش از رفع نواقص مسکن مهر شهرجدید مهستان خبر داد و اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم شرکت عمران رفع نواقص و تجهیز بخش‌هایی از مسکن مهر ازجمله خرید و نصب آسانسور است که در این راستا در گام نخست 94 آسانسور خریداری و تحویل گرفته شده و با انتخاب پیمانکار به‌زودی مرحله نصب آن صورت می‌گیرد؛ در فازهای بعدی نیز 200 آسانسور مورد نیاز برای تکمیل این پروژه خریداری و نصب خواهد شد.  

پایان بخش سخنان سرپرست شرکت عمران شهر جدید مِهستان با دو خبر خوب برای اهالی شهر به پایان رسید. اول آنکه در مهرماه دو مجتمع مهم تجاری در مهستان آماده افتتاح خواهد شد و دیگر اینکه پروژه  4600 واحدی «ریحانه» طبق توافق نهایی نیروی انتظامی و شرکت عمران تعیین تکلیف شده و طی هفته‌های آتی  ادامه اجرای آن با رویکردی جدید آغاز خواهد شد.

این نشست البته دستاوردهایی نیز برای خبرنگاران ساوجبلاغ داشت و «ذبیح‌الله زارع» قول مساعد جهت پیگیری مشکلات مطرح شده ازجمله مسکن خبرنگاران را داد که مقرر شد نمایندگانی از اصحاب رسانه ساوجبلاغ این مهم را پیگیری نمایند.

عکاس: تیلدا حسینی

روزنامه‌نگار: عفت السادات حسینی

منبع: نجوای آگاهی

https://www.najvayeagahi.ir/@345