به گزارش نجوای آگاهی؛ «رضا حمیدپور» با بیان اینکه بسیاری از خدمات کسب و کارها از طریق پست انجام میشود گفت: مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینکهای مختلف کرده و کلاهبرداری میکنند؛ در حالی که مأموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمیکنند.
حمید پور بیان کرد: کلاهبرداران با سرشمارههای شخصی و با بهرهگیری از تصاویر مأموران پست برای کاربران پیامهای جعلی ارسال میکنند. سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود میدهد و مشتریان میتوانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.
وی
یادآورشد: سامانه پیامکی شرکت پست با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری
مرسولات پستی به مشتریان فعال است و کانالهای رسمی شرکت پست در فضای مجازی تنها
برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با نام شرکت ملی
پست فعالیت دارند؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و
پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی، دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری
است.