دوشنبه, 26 شهریور 1403 فارسی
کد خبر: 433 تاریخ: شنبه، 10 شهریور 1403 - 13:39

مشارکت ویژه شهرداری فردیس در آماده سازی مدارس

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری فردیس گفت: با هدف آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی و حضور دانش‌آموزان در اول مهرماه، ارائه خدمات ویژه توسط شهرداری به مدارس طبق دستورالعمل ستاد استقبال از مهر با نظر آموزش و پرورش انجام می‌شود.

به گزارش نجوای آگاهی؛ «اصغر نصیری» در نشست ستاد استقبال از مهر که با حضور مدیران ارشد شهرداری فردیس و نماینده اداره آموزش و پرورش شهرستان در دفتر معاونت خدمات شهری برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس، اظهار کرد: اگرچه در قانون وظیفه‌ای  برای شهرداری‌ها  در خصوص استقبال از مهر تعریف نشده، اما در راستای افزایش شور و نشاط دانش آموزان  و آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی، هر ساله اقداماتی توسط شهرداری‌ها در مدارس انجام می‌شود که شهرداری فردیس نیز در این خصوص اهتمام ویژه داشته است.

 وی افزود: با هدف ارتقای سطح خدمت‌رسانی، تامین امکانات مورد نیاز مدارس و تقویت مشارکت شهرداری در آماده‌سازی فضای آموزشی برای حضور با نشاط دانش‌آموزان دستورالعمل آماده‌سازی شهر فردیس جهت استقبال از مهر  در خصوص خدمات مختلف شهرداری در مدارس از جمله  پاکسازی و تنظیف، بهبود عبور و مرور، ساماندهی سرویس مدارس، خدمات ایمنی و آتش‌نشانی، تأمین روشنایی معابر، بهبود فضای سبز، زیباسازی فضای پیرامونی مدارس و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط معاونت خدمات شهری شهرداری فردیس تهیه و توسط شهردارمحترم  تأیید و ابلاغ شد.

 معاون خدمات شهری شهرداری فردیس با تأکید بر ضرورت همدلی و هماهنگی بیشتر در راستای ارائه  خدمات مطلوب توسط شهرداری در مدارس، گفت: شهرداری برای ارائه خدمات به مدارس آمادگی دارد. اما برای ارائه خدمات بهتر، شناسایی نیازمندی‌های مدارس ضروری است و در این خصوص آموزش و پرورش باید لیست مدارس و خدمات مورد نیاز آنها را در اسرع وقت به دبیرخانه این ستاد اعلام کند.

 وی در خصوص مشارکت دانش آموزان در زیباسازی مدارس، بیان کرد: شهرداری فردیس آمادگی دارد تجهیزات لازم  از جمله رنگ را در اختیار مدارس قرار دهد.

 نصیری با تاکید بر ضرورت آموزش حقوق شهروندی در جامعه، گفت: با توجه به شور و نشاط دانش آموزان در روزهای ابتدایی و ایام بازگشایی مدارس، فرصتی طلایی برای ارائه آموزش است. با هماهنگی آموزش و پرورش  می توان از این فرصت در جهت ارائه آموزش فرهنگ شهروندی در حوزه های مختلف از جمله کاهش تولیدزباله، تفکیک از مبدا و …استفاده کرد.

https://www.najvayeagahi.ir/@433